Kaupungin suunnitelmissa Espoon Keskuspu
-Espoonväylän molemmin puolin suunnitellut kerrostalokorttelit näyttäisivät synnyttävän kaupunkia, johon tullaan nukkumaan ja jonka ohi ajetaan autolla 60 kilometrin tuntinopeudella. Saisimme Espooseen lisää vanhan ajan nukkumalähiötä luonto- ja virkistysarvojen kustannuksella. Tällaiseen ei kannata ryhtyä, kommentoi kaupunkisuunn
-Toteutuessaan nämä suunnitelmat nakertaisivat jälleen kerran Keskuspuiston metsää ja uhkaisivat monipuolisia ja rikkaita luontoarvoja. Espoonväylä ja siihen liittyvä uusi rakentaminen haittaisivat myös Keskuspuiston virkistyskäyttöä mm. liikennemelun lisääntyessä metsän siimeksessä ja rikkomattoman metsäalueen pienentyessä, sanoo kaupunkisuunnittelulautakunnan varapuheenjohtaja Henna Partanen (vihr).
Espoon Vihreiden mielestä Finnoontien turvallisuutta ja liikenteen sujuvuutta voidaan parantaa monilla muillakin keinoin kuin rakentamalla kokonaan uusi rinnakkaistie. Lisäksi henkilöautoilua lisäävä väylä olisi ristiriidassa Espoonilmastotavoitteiden kanssa. Espoo tavoittelee hiilineutraaliutta vuoteen 2030 mennessä, ja liikenteen päästöjen alentaminen on tavoitteeseen pääsemisessä yksi keskeinen tekijä.