Vantaan Fazer Experience on Vuoden teräsrakenne

Vierailu Fazerin tehtailla on ollut tärkeä osa suomalaista kokemusmaailmaa jo 60 vuoden ajan. Tänä vuonna 125 vuotta täyttävä Fazer päätti juhlistaa merkkivuottaan rakennuttamalla uuden vierailukeskuksen sekä uuden pääsisäänkäynnin sisältävän kokouskeskuksen Fazerilan tehdasalueelle. Sekä kuluttaja- että yritysvieraille haluttiin luoda uusi yrityksen brändiä ja tuotteita ilmentävä elämys, joka toimii Fazerin maamerkkinä Fazerilaan keskitettyjen eri toimintojen muodostamalle Fazer Villagelle.

Fazer järjesti hankkeesta arkkitehtuurikilpailun, jonka voitti Arkkitehtitoimisto K2S suunnittelijoinaan arkkitehdit Kimmo Lintula, Niko Sirola ja Mikko Summanen. K2S:n suunnitelmassa uusi pyöreä lasiseinäinen vierailukeskus on sijoitettu tehdasalueen Fazerintien puoleiseen reunaan ja pienempi pyöreä kokouskeskus vierailukeskuksen ja olemassa olevien tehdasrakennusten väliin liittämään ne toisiinsa. Arkkitehtonisesti upea vaativaan teräs- ja lasirakenneosaamiseen tukeutuva nimen Fazer Experience saanut vierailukeskus ja Fazerin uusi kokouskeskus palkittiin Helsingissä 8.11.2016 Vuoden teräsrakenteena.

”Uusi vierailukeskuksemme on elämys kaikille aisteille ja Suomessa ennennäkemätön kokonaisuus. Se on mittava panostus suomalaiseen designiin ja työhön. Olemme valtavan ylpeitä, että olemme saaneet luoda yhdessä suuren joukon huippuosaajia kanssa jotain täysin ainutkertaista”, toteaa Fazerin konsernijohtaja Christoph Vitzthum.

”Halusimme päivittää vierailutoiminnan konseptin tuomalla siihen elämyksellisyyttä ja luomalla kokemuksen, joka jää mieleen. Olemme tähän asti voineet ottaa vastaan noin 50.000 vierasta vuodessa, uuden vierailukeskuksen myötä tavoitteemme on 150.000 henkeä vuodessa. Vierailukeskuksessa on näyttelytoiminnan, jossa vieraiden mukana on aina oppaamme, lisäksi ulkopuoliselle vuokrattavia tiloja aina 220 henkeä vetävään Karl Fazer –saliin asti sekä tilausravintola opetuskeittiöineen. Lisäksi Fazer Experiencessä on Fazer Café ja myymälä, joihin asiakkaat ovat lämpimästi tervetulleita ilman ajan varausta, jokaisena viikon päivänä, keskuksen ollessa auki”, kertoo Fazerin brändi- ja viestintäjohtaja Ulrika Romantschuk.

 

Kuva: Mika Huisman, Arkkitehtitoimisto K2S Oy.

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.