Tiedekeskus Heureka on säilyttänyt koronavuodesta huolimatta asemansa vapaa-ajankeskusten kärkijoukossa vuosittaisessa Vapaa-ajankeskusten imagot -tutkimuksessa. Kokonaisuutena kaikista mielikuvatekijöistä annetuissa arvioissa Heureka oli 30 tutkitusta kohteesta ykkösenä, ja yleisarvosanalla mitattuna kolmannella sijalla. Tutkimuksen mukaan Heureka on kohde, johon yleisö haluaisi mieluiten mennä seuraavan vuoden aikana.
Vuoden 2020 alku oli Heurekalle menestys dinosaurusnäyttelyn myötä, mutta näyttelyn loppuhuipennus jäi näkemättä, kun korona sulki Heurekan ovet maaliskuun puolivälissä. Heureka avattiin jälleen 10.6. ja sen jälkeen kävijämäärät ovat olleet koronatilanteeseen nähden kohtuullisia. Liityimme heinäkuun alusta Museokortti-kohteeksi, mikä on tuonut Heurekaan mukavasti uutta aikuista kävijäkuntaa. Tutkimustuloksien perusteella on mukava nähdä, että mielekäs vapaa-ajan vietto Heurekassa oivaltamisen ilon parissa houkuttelee suomalaisia, ja että sisältömme koetaan monipuoliseksi ja sopivan koko perheelle toteaa Heurekan toimitusjohtaja Mikko Myllykoski.