Helsinkiläispainotteinen ruokakauppaketju on voittanut palkinnon maailmankuulussa Cannes -elokuvakaupungissa.
Loisteliaalla Ranskan Rivieralla sijaitsevassa merenrantakaupungissa ei nyt jaettu palkintoja parhaista leffoista, vaan markkinointialan parhaista innovaatioista.
Alepan kauppaketjun innovaatio, Korttelitoive, voitti kaksi pronssista leijonaa Cannes Lions -kilpailussa. Kyseessä on markkinointialan tärkein ja arvostetuin kilpailu, tiedotti HOK-Elanto.
Korttelitoive voitti pronssisen leijonan sekä Digital Craft -sarjan IA Application -kategoriassa että Social Influencer -sarjan Retail-kategoriassa.
Muutama vuosi sitten lanseeratun Korttelitoive -palvelun keskiössä on asiakkaiden mahdollisuus jättää tuotetoiveita myymälöissä. Viime vuonna lisämausteeksi tuotiinfacebookissa toimiva chatbot. Chatbotin avulla asiakkaat voivat välittää tuotetoiveita omaan lähimyymäläänsä keskustellen Alepan mainoksista tutun Siponen-hahmon kanssa.
Korttelitoiveen on HOK-Elannolle suunnitellut SOK MEDIA ja toteutuksessa mukana ovat toimistoina olleet Carat, Wörks ja Accenture.