Lähes jokaisesta Helsingin kaupunginosasta löytyvä suomalainen ruokakauppaketju on voittanut palkinnon maailmankuulussa Cannes -elokuvakaupungissa.
Loisteliaalla Ranskan rivieralla sijaitsevassa merenrantakaupungissa ei nyt jaettu palkintoja parhaista leffoista, vaan markkinointialan parhaista innovaatioista.
Alepan kauppaketjun innovaatio, Korttelitoive, voitti kaksi pronssista leijonaa Cannes Lions -kilpailussa. Kyseessä on vähittäiskaupan markkinointialan tärkein ja arvostetuin kilpailu, tiedottaa HOK-Elanto.
Korttelitoive voitti pronssisen leijonan sekä Digital Craft -sarjan IA Application -kategoriassa että Social Influencer -sarjan Retail-kategoriassa.
Lisäksi Korttelitoive oli shortlistalla Mobile-sarjan Social Business & Commerce -kategoriassa. Kilpailun taso on korkea ja shortilistalle pääsee kilpailuun osallistuneista töistä vain yksi prosentti.
Muutama vuosi sitten lanseeratun Korttelitoive –palvelun keskiössä on asiakkaiden mahdollisuus jättää tuotetoiveita myymälöissä. Viime vuonna lisämausteeksi tuotiin Facebookissa toimiva chatbot. Chatbotin avulla asiakkaat voivat välittää tuotetoiveita omaan lähimyymäläänsä keskustellen Alepan mainoksista tutun Siponen-hahmon kanssa.
‒ Alepa on stadilaisten oma lähikauppa. Oma tuotetoive lähikauppaan on helppo kertoa joko myymälässä henkilökunnalle tai verkossa chatbotille, kertoo tiedotteessa HOK-Elannon viestintä- ja markkinointijohtaja Tuomas Ahola.
Korttelitoiveen on HOK-Elannolle suunnitellut SOK MEDIA ja toteutuksessa mukana ovat toimistoina olleet Carat, Wörks ja Accenture.