Nurmijärvi sai asukkailta arvosanan seitsemän ja puoli

Nurmijärven kunta kysyi kuntalaisten mielipidettä jopa 67 kunnan eri palvelusta ja toiminnosta.

Kuntapalvelututkimuksen tulosten mukaan nurmijärveläiset ovat hyvin tyytyväisiä kunnan palveluihin, kunta tiedotti helmikuussa 2021.

Viisiportaisella asteikoilla kaikkiaan 40 palvelua ja toimintoja sai arvosanaksi yli 3,5.

– Tätä voidaan pitää osoituksena laajasta tyytyväisyydestä. Tyytyväisiä oltiin muun muassa kulttuuri- ja sivistyspalveluihin, liikuntapalveluihin, urheilu- ja liikuntamahdollisuuksiin sekä kouluihin ja varhaiskasvatukseen, kertoo tiedotteessa kunnan kehityspäällikkö Vesa Kokkonen.

Tyytyväisimpiä kuntalaiset ovat kirjastopalveluihin, joissa tyytyväisyys on 4,46.

Neljän palvelun osalta kuntalaisten antama arvosana oli alle 3:n. Nämä olivat kunnan talousasioiden hoito, kuntalaisten vaikuttamismahdollisuudet, vanhusten asumis- ja laitospalvelut sekä julkinen liikenne.

Kuntapalvelututkimuksessa nurmijärveläisiä myös pyydettiin antamaan kokonaisarvosana asuinkunnan palveluista asteikolla 4-10.
Kouluarvosanaksi nurmijärveläiset antoivat kunnalle 7,53.

– Teetimme tutkimuksen viimeksi vuonna 2018 ja nurmijärveläisten tyytyväisyys on noussut useimmissa palveluissa kahdessa vuodessa. Eniten tyytyväisyys on kasvanut liikenteen turvallisuudessa etenkin autoilijoiden näkökulmasta sekä ilman laadussa, Vesa Kokkonen taustoittaa.

Nurmijärven kunta teetti kuntapalvelututkimuksen FCG:llä loppuvuodesta 2020. Vastaava tutkimus toteutettiin edellisen kerran vuonna 2018. FCG:n kuntapalvelututkimus toteutettiin lomaketutkimuksena, joka lähetettiin 1500 kuntalaiselle. Vastauksia kertyi yhteensä 417 ja vastausprosentti oli näin ollen 27,8 prosenttia.