Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue ottaa käyttöön Lunnan

Lunna otetaan käyttöön 9.4.2025

Länsi-Uudenmaan asukkaat saavat 9.4. alkaen käyttöönsä Lunnan eli hyvinvointialueen digitaalisen asioinnin.

Lunnan kautta asiakas voi ottaa hyvinvointialueen ammattilaisiin yhteyden chatissa tai kiireettömän viestin kautta.

– Asiakaspalautteen ja hyvinvointialueen selvitysten perusteella asiakkaat kokevat erityisesti takaisinsoiton ja nykyisen suuren määrän yhteydenottoon tarkoitettuja eri puhelinnumeroita haastavaksi ja epäselväksi, tiedottaa Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue.

Hyvinvointialueen pyrkimyksenä on se, että mahdollisimman moni länsiuusimaalainen rekisteröityy Lunnan käyttäjäksi, jolloin myös tarvetta takaisinsoitolle voitaisiin vähentää.

Hyvinvointialueen palveluissa voi asioida paikan päällä tai puhelimella myös jatkossa, mutta Lunnan käyttöä suositellaan ensisijaisena tapana ottaa yhteyttä palveluihin.

Lunna-sovelluksen voi ladata puhelimeen sovelluskaupoista 9.4. alkaen. Lunnaa voi käyttää myös tietokoneella osoitteessa lunna.fi.

Lunnassa asiakkaalla on käytössään kaksi erilaista toimintoa, jotka soveltuvat erilaisiin tilanteisiin. Chat ja kiireettömät viestit otetaan käyttöön huhtikuussa terveysasemilla, neuvoloissa, hammashoidossa ja Seniori-infossa sekä yleisessä asiakasneuvonnassa.

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.