Järvenpään kaupunki yrittää houkutella uusia asukkaita useilla Etelä-Suomen rautatieasemilla näkyvällä mainoskampanjalla.
Helsingin, Hämeenlinnan, Järvenpään, Keravan, Kouvolan, Lahden ja Tikkurilan rautatieasemien ulkomainoksissa voi parin viikon aikana törmätä Järvenpääelokuvasta tuttuun Sibeen.
Sibe mainostaa Järvenpäätä lähiaikoina myös somessa. Sibe kysyy ”Pitäiskö sunkin muuttaa Järvenpäähän?” ja antaa hyviä syitä tehdä niin.
Kaupunkimarkkinointikampanja toteuttaa Järvenpään uutta kaupunkistrategiaa tuomalla kulttuurijuuret nykypäivään. Kohderyhmäksi on valittu tällä kertaa erityisesti nuoret aikuiset, 18-35-vuotiaat.
– Kaupunkimarkkinointikampanjaa varten on luotu sivusto jarvenpaa.fi/muuta-jo, jolta löytyy paitsi runsaasti tietoa Järvenpäästä ja syitä muuttaa kaupunkiin, myös leikkimielinen testi. Testin 12 kysymykseen vastaamalla saat selville, miksi juuri sinun kannattaisi muuttaa Järvenpäähän. Testitulosten kautta kukin ”järvenpääläistyyppi” saa omaan makuun räätälöityjä Järvenpää-vinkkejä, tiedotti Järvenpään kaupunki.
Hyvät syyt muuttaa Järvenpäähän on poimittu muun muassa imagotutkimuksen vastauksista ja muutaman vuoden takaisen laajan brändityön tuloksista.