The London Concours-näyttelyssä 19 – 20.8. esiteltiin Lamborghineja eri aikakausilta

Esillä oli mm. ikoninen Miura ja Aventador SVJ. Myös vähemmän tunnettu LM002 off roader esiteltiin. The London Concours pidettiin suurta arvostusta nauttivan perinteikkään Tykistörykmentin päämajassa järjestetyssä puutarhajuhlassa keskellä Lontoota.  Ensimmäinen Lamborghini, 350GT esiteltiin Geneven autonäyttelyssä 1964. Sen olivat suunnitelleet Ferruccio Lamborghini ja Carlo Andeloni. Malli oli menestys mutta Ferruccio ei pitänyt auton kovasta äänestä eikä vaihdelaatikosta. Kun seuraava malli 400 GT 2+2 valmistui oli siinä 3.929 kuution V 12 moottori ja uusi vaihdelaatikko ja hillitymmät äänet. 400 GT:n jälkeen syntyi ehkä ikonisin Lamborghini, Miura. Sen suunnitteli Gianpaulo Dallara. Miuran V12 moottorilla saavutettiin 276 kilometrin huippunopeus.
Alunperin armeijalle suunniteltua Lamborghini LM002 off-roaderia valmistettiin kaikkiaan 301 kappaletta. Teleskooppi-iskunvaimentimet tekivät siitä maastokelpoisen. Auton hankinta – ja käyttökustannukset olivat suuret. 5,7 litran V 12 – moottorilla varustetussa mallissa oli kylläkin riittävänkokoinen 290 litran tankki.
Andrew Evans, London Concoursin johtajan lausumaa :
Lamborghinin tarina on kiehtova. Ferruccio Lamborghini ei pitänyt yhdestä Ferrarin mallista ja hänen valittaessaan siitä Enzo Ferrarille tuli heille välirikko ja Lamborghini sanoi alkavansa rakentaa itse urheiluautoja. Rautaisella tahdonlujuudella Lamborghini alkoikin valmistaa todella kauniita ja hurjia urheiluautoja. The London Concours-näyttely onkin ylistyslaulu Lamborghinin tarinalle.”
JAA