Nyt peppuihin halutaan ryhtiä, voimaa ja muotoa!

Liikunta- ja hyvinvointikeskus Fressin kevään 2017 ryhmäliikuntauutuus PEPPU 30 by FRESSI lanseerataan kaikissa 16 Fressissä kautta maan tammikuussa 2017. Vastaamme näin asiakkaiden toiveisiin lyhyestä mutta tehokkaasta pakaratreenistä, Fressille tyypillisellä pintaa syvemmällä lähestymisellä. Pakaratreeni on tällä hetkellä todella suosittua ja vinkkejä pakaroiden treenaamiseen saamme eri medioista jatkuvasti.

Miksi näin?

Fressin ryhmäliikuntapäällikön, fysioterapeutti Tiina Väinölän mukaan pääsyy suosioon on varmasti se, että muodot ovat muodikkaita! Salilta ja ryhmäliikuntatunneilta haetaan muiden liikunnan hyötyjen sekä liikunnan ilon ohella myös muotoja ja lihaksia. Aihetta pintaa syvemmältä lähestyttäessä päädytään ulkonäön lisäksi siihen tosiseikkaan, että mm. ryhdin säilymisen kannalta pakaralihasten tulisi olla ihmisen voimakkain lihasryhmä. Eli pakaratreenin tulisikin näin olla osa jokaisen treeniohjelmaa.

Miksi vahvat pakaralihakset ovat ihmiselle tärkeät?

Liikkumattomuus ja etenkin istumatyö johtavat pakaralihasten passivoitumiseen. Väinölän mukaan kehonhallinta vaikeutuu, sillä pakaralihasten ollessa heikot tai kireät muut lihakset joutuvat työskentelemään enemmän. Pakaroiden ja myös muiden lantioon kiinnittyvien lihasten epätasapaino saattaa olla myös selkä- ja lonkkakipujen, erilaisten ryhtiongelmien ja jopa alaraajojen nivelvaivojen takana. Vahvoilla pakaroilla voimme ennaltaehkäistä monia vaivoja, ja toki saada samalla kauniit muodot!

Miksi PEPPU 30 by Fressi -ryhmäliikuntatunti?

Väinölän mukaan Fressin ryhmäliikuntatuntivalikoima on todella monipuolinen ja vaihtoehtoja löytyy erilaisille liikkujille. ”Halusimme valikoimiimme myös lyhyen ja supertehokkaan pepputreenin, jossa tunnille on tarkkaan mietitty valmis koreografia ja musiikki, jotka vaihtuvat noin 10 viikon välein. Asiakkaamme tulevat todella tuntemaan poltetta pakaroissa, ja varmasti huomaamaan kehitystä viikkojen kuluessa”, Väinölä taustoittaa. Pakaralihakset ovat suurin voimantuottaja monissa liikuntamuodoissa, kuten juoksussa, hiihdossa, pyöräilyssä ja monissa pallopeleissä. Niiden merkitystä ei myöskään pidä unohtaa arjen askareista selviytymisessä. Tunti sopii kaikille pepuille, joten kaikki siis rohkeasti mukaan treenaamaan vahvoja pakaroita!

TUNTIKUVAUS:

Pakaralihasten tulisi olla kehomme voimakkain lihasryhmä. Ne vastaavat suurelta osin lonkkanivelen liikuttamisesta, joka vaikuttaa kehon toimintaan aina nilkasta selkärankaan saakka. Pakarat ovat mukana aktiivisessa liikkumisessa, kuten kävelyssä, juoksussa, pyöräilyssä ja kyykistymisessä. Liikkumattomuus ja etenkin istumatyö johtavat pakaralihasten passivoitumiseen. Heikoista pakaralihaksista johtuva lihasepätasapaino vaikeuttaa kehonhallintaa ja voi olla selkä- ja lonkkakipujen, erilaisten ryhtiongelmien ja jopa alaraajojen nivelvaivojen takana. Tällä tunnilla pääpaino on pakaroiden vahvistamisessa ja muokkauksessa. Peppua treenataan monipuolisesti ja todella tehokkaasti hyvän musiikin tahdissa. Vahvoilla pakaroilla voimme ennaltaehkäistä monia vaivoja sekä toki saada samalla kauniit muodot – peppusi on siis todellakin treenin arvoinen! PEPPU 30 tunti sopii kaikille treenaajille, sillä tunnin intensiteettiä voit itse säädellä valitsemalla liikkeistä aina omalle kunnolle parhaiten sopivan vaihtoehdon. Tunnin kesto on 30min. Musiikki ja koreografia vaihtuvat 10 viikon välein. Lisätietoja: www.fressi.fi

 

JAA