Oli huippu kivaa kiitos Sub!

Saara Aallon kipuaminen X-Factoryn finaaliin oli upeaa seurattavaa koko perheelle. Meilläkin kotona ohjelmaa seurattiin tiiviisti ja lauantain finaalilähetystä saivat seurata myös perheen ala-asteikäiset hieman myöhäisestä lähetysjasta huolimatta.

Subin myyntitiimi oli myös ollut hereillä ja lauantai-illan suoralähetys oli myyty täyteen mainoksia. Olikin varsin mielenkiintoista seurata sukulaisten ja ala-asteikäisten kanssa, kun olohuoneemme isolle HD-ruudulle ilmestyi jokaisen katkon aluksi muhkea Jellyjortikka. Huippukivaa kerta toisensa jälkeen.

Ensimmäisten katkojen aikana nuorisomme ei Jellyä mitenkään erityisesti noteerannut. Kolmannen näyttökerran jälkeen 12-vuotias tyttäremme vihdoin kysyi: -isä mikä toi on? Myöhempien katkojen aikana lapset jo pohtivat onko Jelly lasia vai muovia? Vihdoin viimeisien mainoskatkojen aikana tajusin tehdä sen, mitä kannattaa tehdä aina Subin lähetyksiä katsellessa, eli vaihtaa kanavaa.

Samaan aikaan, kun jortikoita myyvät firmat diskreetisti korostavat lähettävänsä ostokset vastaanottajille huomaamattomasti, niin mainonta halutaan räväyttää koko suvun ihailtavaksi yhdellä kertaa. Ei kannata muidenkaan yritysten tavoitella meidän perhettä Subin mainoskatkoilla. Vaikka ohjelma olisi mieluisa, niin mainoskatkoilla pysytään jatkossakin kaukana Subista. Uskon aika monen muunkin lapsiperheellisen toimivan samalla tavalla.

Sub-tv:n Jellystä innostuttiin myös Helsingin Sanomiakin julkisevan Sanoma-konsernin verkkosivuilla: ”Jellyjortikan mainos herätti hilpeyttä kotikatsomoissa ja #jellyjortikka lähti nousuun somessa”. Jostain syystä HS:ssä oli kuitenkin päädytty julkaisemaan toimittaja Jutta Sarhimaan ”Viikonloppuna trendasi Jellyjortikka” -kirjoitus nyt.fi:n verkkosivuilla, eikä Hesarissa. Kaikki muut paitsi Sub, Jutta ja Jelly tajusivat, ettei nyt osuttu dildomainoksen kohdistamisen kanssa ihan kohdalleen.

JAA